- Nom de
l’activitat
Paraules
- Enllaç a
l’activitat
http://www.edu365.cat/infantil/llegir/paraules.swf
- Aplicacions pedagògiques: objectius
-Potenciar el vocabulari mitjançant el joc.
-Afavorir la comprensió oral i lectora.
-Excloure les paraules que no tenen relació amb la imatge.
-Identificar la imatge i relacionar-la amb la paraula corresponent.
-Pronunciar el so per tal d’aconseguir relacionar-lo.
-Desenvolupar la comunicació verbal mitjançant l’activitat.
-Reconèixer la imatge a través de les seves característiques per facilitar
la relació
- Descripció
de l’activitat (temàtica, què ha de fer l’infant, que fa l’educador)
Aquesta activitat
anomenada paraules, va dirigida a nens de 6 anys, ja que es el període on
comencen a relacionar-se amb la lectoescriptura i gràcies al llenguatge verbal
facilita el seu aprenentatge.
L'activitat consta de cinc apartats per treballar el llenguatge escrit i oral. L’infant,
un cop hagi escollit un dels apartats haurà de relacionar la imatge de
l’esquerre amb una de les quatre paraules de la dreta.
En aquest cas ha
escollit, l’apartat de les fruites com mostra la segona imatge, aleshores per
tal de facilitar la relació entre imatge i paraules, l’infant podrà fer ús d’un
altaveu que pronuncia el nom de la imatge que apareix a l’esquerre.
Un cop l’infant ha relacionat la imatge de la
cirera amb la paraula corresponent, la noia que apareix a la pantalla aixeca
els braços com a mostra que és correcte i en el cas que no ho sigui , fa una
negació.
En el cas que sigui
correcte ,pressionarà el botó del símbol més ens apareixerà una altre imatge amb
quatre paraules diferents per tornar a realitzar un exercici nou.
El que ha de fer l’educadora,
és facilitar un ordinador o Tablet perquè l’infant pugui realitzar l’activitat.
El seu paper serà de acompanyar-lo i ajudar a l’infant en la comprensió de les
paraules i en la identificació de la imatge en el cas que a l’infant li resulti
complicat.
A més caldrà que sigui
observador/ a per així desprès realitzar una avaluació envers l’activitat.
Carol Pladevall: M'ha agradat molt aquesta activitat ja que penso que és una manera molt útil de adquirir coneixements de vocabulari relacionant-lo amb el mateix dibuix. A més penso que es veu directament que és un joc educatiu amb uns objectius clars com són els de potenciar el vocabulari i afavorir la comprensió lectora.
ResponEliminaPer últim he de dir que l'edat la qual han posat les meves companyes que està dirigida l'activitat és l'adequada ja que crec que és l'edad en la qual els infants començen a tenir una visió més global de vocabulari i de lectoescriptura i que el paper d'acompanyant de l'adult és l'adequat ja que crec que no ha d'interferir en l'aprenentatge de l'infant.
Patricia Chaure: Crec que és una activitat molt entretinguda, però, que al principi crec que els costaràuna mica. Un cop ja estiguin acostumats a ella és una activitat molt bona per treballar les paraules i la comunicació verbal, a més, com que ja són més grans que els infants de les altres activitats tenen més ma amb tota la part de tecnologia i que els hi serà fàcil adaptar-se.
ResponEliminaPatricia Prieto:
ResponEliminaActualment les TIC estan agafant un paper molt important en l'Educació Infantil. És per això que com a educadores i educadors hem d'estar alerta en les últimes novetats.
Aquest joc em sembla un bon exemple de l'aprenentatge en de la lectoescriptura ja que aprenen aquesta capacitat però també es van introduïnt en el món informàtic.
També penso que és una bona manera de treballar la capacitat oculo-manual ja que farà servir el ratolí de l'ordinador.
Cristina Moya. M' agradat aquest recurs i a més penso que és molt útil. L' edat que han escollit (6 anys) la veig adequada ja que comencen a llegir una mica i poden començar a relacionar el dibuix amb la paraula. És un recurs útil que facilita el llenguatge.
ResponEliminaSheila: aquesta activitat està bé pensada per la edat descrita ja que afavoreix la lectroescriptura, però no es pot extreure molt de suc, ja que només és per a l'últim any de l'educació infantil. Penso que una alternativa adient és que l'educadora es posi a l'ordinador, ensenyi la imatge i que els nens diguin el nom de la fruita, i sigui l'educadora la que li doni a la paraula, d'aquesta manera els nens van prenent consciència de que allò que diem també es pot escriure.
ResponEliminaMarta: Considero que aquesta activitat afavoreix l'aprenentatge de la lecroescripura i tamabé afavoreix a manipular les noves tecnologies.
ResponEliminaTot seguit, considero que cada cop les TIC estan més al món actual i per tant hem de fomentar la seva utilització de una manera responsable.
Trobo que és un bon recurs, m’ha agradat per què poden gaudir d’una estona fent lectoescriptura a la vegada que aprenen.
ResponEliminaDes del meu punt de vista es pot fer amb ordinador, amb tablet i també crec que es pot fer amb diverses fotos i cartolines de colors.
Com he dit anteriorment, per aquesta edat ho veig idoni perquè aprenen la lectoescriptura i a la vegada estan aprenent les fruites, els colors i totes les imatges que surten.
Molt útil! :)
Bon treball!
IRIS.
Em sembla molt bon recurs ja que així els infants poden aprendre amb les TIC i gaudir al mateix temps de les activitats proposades. Per desenvolupar el llenguatge verbal poden fer l'activitat i amb l'adult dir-ho en veu alta per acabar de treballar aquesta activitat.
ResponEliminaAmanda Jover
Aquest recurs em sembla molt bo per als nens de 6 anys ja que a aquesta edat ja poden saber més sobre noves tecnologies i ho sabran fer anar millor.
ResponEliminaAquest recurs pot ser molt divertit i interessant al mateix temps i li pots treure molt de suc.
Ariadna Welsch
Considero que aquest recurs, és bastant interessant però que al principi pot ser una mica caòtic per l'infant, en el sentit de què li pot costar, encara que és un recurs que els i pot enganxar i poden aprendre d'una manera divertida, ja que ho poden fer tan individualment com amb una persona adulta al seu costat.
ResponEliminaAida Martínez
Paqui Puig
ResponEliminaTrobo aquest recurs força adequat per a infants que s'estan iniciant en l'escriptura, ens mostra la imatge i hem de triar la paraula escripta correcta.
És un recurs molt adequat per iniciar-se a les tic i al domini del ratolí
Anabel Correa. Crec que és molt útil aquest recurs, ja que potencia el vocabulari de l'infant, inicia a l'escriptura, i a la seva comprensió a més de relacionar les imatges.
ResponEliminaVirginia Ferrer
ResponEliminaÉs un bon recurs per treballar la relació imatge-paraula, introduint així la lectroescriptura, també m'agrada perquè dóna llibertat a l'infant alhora de pensar tranquil·lament, donar-li l'opció de cometre erros fins a descobrir quin és el correcte i aprendre'l. Es pot treballar tant a casa amb la família com en l'àmbit escolar, amb altres companys, educadora...
Hola Dofins!
ResponEliminaM’agrada aquest recurs ja que treballa un tema senzill i conegut pels infants, que són les fruites. Veig una bona manera d’iniciar als nens a la lectoescriptura ja que han de fer un exercici tan senzill com relacionar l’imatge amb la paraula. A més, es poden ajudar amb un altaveu que reprodueix la paraula, ja que si no saben llegir encara, ho puguin relacionar a través del so.
Patricia Estarellas Pérez
Adriana Tarrida
ResponEliminaHola! Doncs en un primer moment l'activitat m'havia semblat una miqueta difícil, però després d'analitzar-la crec que és molt xula i que és bastant adient per infants de 6 anys. A més, que poguin fer servir l'altaveu per escoltar el que diu a cada paraula està super bé ja que a més d'ajudar-los a saber quina paraula és la que s'ha de relacionar amb la fotografía, també els ajuda a veure com es pronuncia una paraula (relacionar el so amb allò escrit).
Molt guay!
JUDITH ORTIZ:
ResponEliminaHolaa Alba'sss!! crec que aquesta activitat està molt bé per a treballar les TIC, és un recurs divertit i que es treballa també la vida quotidiana ja que les fuites hi són molt presents, està molt bé que les imatges siguin fàcils i que també s'escolti el nom de les fruites i apart que surti escrit, ja que els infants podran relacionar tots tres conceptes i fer un. El vostre anàlisis de l'activitat està molt complert i tenim un bon resum de tot el joc, per animar a provar-lo. Gràcies per la vostra aportació. Adéuuu!!
Davinia: Aquest recurs és un bon recurs per nens de 6 anys com ja haveu dit. Crec que és un activitat visual i que seria recomanable que fossi per infants amb coneixement de escriptura per desenvolupar-la més i per a que fossi més fàcil per ells. Que el recurs sigui de fruites ho veig positiu ja que és pot treballar també en la seva vida diària.
ResponEliminaHolaaa dofins!! Aquest recurs es bo per treballar l'aprenentatge de la lectoescriptura, ja que aprenen aquesta capacitat i la capacitat oculo-manual ja que farà servir el ratolí de l'ordinador.
ResponEliminaJessica Sánchez
Es una activitat molt completa ja que poden aprendre vocabulari i alhora veure com s'escriuen les paraules correctament relacionant-lo amb l'imatge que els hi apareix. A més es molt tentador ja que es necessita un ordinador o una tablet per poder jugar, i això els hi sol agradar molt!!
ResponEliminaYASMINA G
Andrea Garcia: Crec que és un bon recurs per treballar la lectoescriptura de les paraules per els infants, ja que a part de la seva escriptura també s'ha de relacionar amb la imatge i és un bon ejercici. Al ser una activitat amb les noves tecnologies, a part de fomentar l'ús d'elles, amb el joc fomentarem oculomanual amb el ratolí i la pantalla.
ResponEliminaArnau
ResponEliminaAquesta activitat esta força encertada per la edat escollida, ja que com han dit algunes companyes comencen a llegir, i es una forma divertida de apropar-lis a la lectoescriptura, i a la vegada aprenen vocabulari.
També considero que seria bo que l'educador estigués al seu costat per ajudar-li en cas que un cop llegeixi una paraula que no coneix, l'educador fos capaçs de descriure a que fa referència la paraula i d'aquesta manera ampliar molt més el seu vocabulari.
Laura Muniente: Considero molt acertada l'activitat per infants de 6 anys, com ja haveu dit s'estàn iniciant en la electroesciptura i està molt bé que surti l'imatge de la paraula i al costat les opcions a escollir. Es un molt bon recurs per iniciarse en aquest aprenentatge però també per continuar treballant l'aprenentatge de les TIC i la manipulació del ratoli.
ResponElimina