dimarts, 13 de gener del 2015

IL·LUSTRACIÓ DE LES ACTIVITATS D’IMPLEMENTACIÓ A L’AULA Alba Moreno i Alba Martin


Petits bonics titelles



Així fan, fan, fan, els petits bonics titelles,
així fan, fan , fan, tres voltetes i se’n van.

-Tot picant de mans, els petits bonics titelles,
tot picant de mans els titelles es fan grans.

-Aixecant el dit, els petits bonics titelles,
aixecant el dit tots plegats s’han agupit.

-Sobre el prat florit, els petits bonics titelles,

sobre el prat florit, un a un s’han adormit.



L'activitat va dirigida a infants de 2 a 3 anys. Consistirà en posar als infants en semicercle per poder fer la presentació dels titelles. En la presentació es dirà que ens acompanyen dos amics que es diuen titelles i que volen cantar i ballar amb els infants. L'educadora, explicarà als infants que cantaran la cançó acompanyada d'uns gestos, per exemple quan digui << Tot picant de mans>>, els infants picaran de mans.




La tortuga ballaruga







Un, dos i tres,
la tortuga, la tortuga,
Un, dos i tres,
la tortuga ja no hi és.
Mireu com balla,
la tortuga ballaruga ballaré.
Mireu com balla,
la tortuga ballaruga ballarà.

L'activitat es pot implementar per infants de 1 a 2 anys o de 2 a 3 anys ja que es una cançó que te un ritme que els hi agrada i és fàcil de memoritzar.Per començar posarem als infants en rotllana asseguts a terra i els explicarem que em portat una animal que té una closca marró, amb quatre potes verdes, una cua molt petita i que camina molt lentament. Els infants diran quin animal pensen que és i un cop encertin l'animal començarem la cançó.           
Mantindrem un to alegre i de curiositat, i en el  moment que la cançó digui que la tortuga ja no hi és l'amagarem. Seguidament, captarem l'atenció de l'infant traient la tortuga lentament de darrere de l'esquena.



 Sol solet



Sol solet,

vine'm a veure
vine'm a veure
sol solet
vine'm a veure
que tinc fred.

Si tens fred
posa't la capa
posa't la capa
si tens fred,
posa't la capa
i el barret.

 La cançó va dirigida per a infants de 2 a 3 anys. Al començament posarem als infants en semicercle  i preguntarem als infants quin dia fa avui per relacionar-lo amb la cançó. Un cop ho haguem fet ensenyarem la titella del sol i els convidarem a cantar el "Sol solet".



Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac



Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac,
dos van al darrere, dos van al davant. (bis)
Sant Jordi és tot de ferro, la rosa és d’un jardí,
el drac no menja pomes, la princeseta sí.
Si! Si! Si!
Sant Jordi és tot de ferro, la rosa és d’un jardí.
Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac,
dos van al darrere, dos van al davant. (bis)
El drac té molta gana, ja és hora de dinar,
s’empassa tres gallines amb un bon tros de pa.
Pa! Pa! Pa! Pa! Pa!
El drac té molta gana, ja és hora de dinar.
Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac,
dos van al darrere, dos van al davant. (bis)
La rosa i la princesa són molt bones amigues,
però mai no es fan petons per por de les espines.
Ui! Ui! Ui!
Per por de les espines.
Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac,
dos van al darrere, dos van al davant. (bis)



La cançó va dirigida a infants de  2 a 3 anys. Els infants seuran en rotllana i  explicarem la llegenda de sant Jordi o directament presentarem als personatges per a continuació cantar la cançó.Aquesta activitat es podrà treballar abans de que arribi el dia de Sant Jordi per així que els infants es familiaritzin amb aquesta tradició i cançó.

Escarabat bum-bum



Escarabat bum, bum,
posa-hi oli, posa-hi oli,
 escarabat bum, bum,
posa-hi oli a la llum.
Si a la llum no n'hi ha,
a l'escalfeta, a l'escalfeta,
si en el llum no n'hi ha,
a l'escalfeta n'hi haurà.
Escarbat, escarbat, endevina qui t'ha picat?


La cançó va dirigida a infants de 1 a 3 anys.Asseurem als infants a terra en rotllana per presentar l'animal i seguidament la cançó. Desprès, un cop l'hagin escoltat podrem aixecar-nos i tornar a cantar-la passant de forma individual per cada infant i així que puguin veure l'escarabat desde més a prop i cantar la cançó per segona vegada.


16 comentaris:

  1. Adriana Tarrida:
    Hola Alba! Doncs a mí m'agrada molt les activitats que has proposat perquè crec que està molt bé recolzar-nos en elements visuals a l'hora d'ensenyar i de transmentre cançons als infants. És més fàcil per ells recordar-les si hi introduïm aquets objectes (que a més són super xulos). M'agrada moltissim i jo sóc molt partidària d'introduir les cançons per aprendre. Un petò!

    ResponElimina
  2. Hola Dofins!
    Estic molt d'acord amb l'Adriana Tarrida; jo també penso què és un bon recolzament alhora d'ensenyar cançons als infants. Penso què és un element facilitador per a l'aprenentatge de cançons. A partir de la meva experiència en l’àmbit (les pràctiques) he pogut observar dinàmiques com aquestes en les que treballen les cançons amb aquest tipus de titelles i realment són efectives ja que els nens i nenes, al veure la titella o el objecte, ja saben quina cançó cantarem per què ho relacionen.
    Jo en faria molt ús d'aquest recurs!! Molt bé!

    Patricia Estarellas Pérez

    ResponElimina
  3. Hola Alba'sss!! aquestos tipus de recursos que es veuen a les imatges em semblen molt acertats per als infants, ja que relacionen els recursos amb les cançons i és un manera més fàcil de que aprenguin una cançó, també crec que fa que les cançons siguin mes maques i divertides i fa que pugem fer moltes activitat diferents, en contcret els que heu posat a les imatges em semblen recursos molt macos i que s'han fet amb materials reciclats o simplement fets a mà i son molt originals, es una activiat molt maca moltes gràcies per compartir-la.
    Judith Ortiz Martin.

    ResponElimina
  4. Hola Dofins!!!
    Les cançons són una molt bona eina per a l'aprenentatge de tota mena , per això crec que es indispensable i sobre tot en infants tant petits. Ademés, trobu que a l'hora de interpretar-ne alguna ens pot venir molt bé tenir alguna mena de suport, com ara els que apareixen ales fototgrafies, per tal que els relacionin amb les cançons, cosa que facilitarà el seu enteniment!!!
    Sara Casas

    ResponElimina
  5. Judit March:
    Treballar la música a l'educació infantil és una molt bona elecció. La música a la vida de les persones és molt important, casi bé imprescindible. Els nens els hi agrada molt les cançons ja que a l'escola bressol sempre estan cantant i em demanen la capsa de les cançons. També exercita la memòria i el ritme, ja que se les saben totes!

    ResponElimina
  6. Davinia: Sabem que la música és molt important per un bon desenvolupament infantil i que als infant les cançons els hi encanta! però si a més utilitzem titelles i coses visual serà molt millor, podrem treballar més l'atenció, la memòria...
    Les titelles en les cançons són molt chules i són un molt bon recurs en l'aula d'una escola bressol!

    ResponElimina
  7. Hola Dofins!!! Les cançons són una molt bona eina per a l'aprenentatge de tota mena ,per això crec que es indispensable en una escola bressol i sobre tot en infants tant petits.

    Jessica Sánchez

    ResponElimina
  8. Cristina Moya:
    M' agrada molt aquesta proposta. Un dels millors records de les meves pràctiques són els moments en que ens possavem en rotllana i cantava cançons. I als infants els hi agrada moltissim! A més, ja hem estudiat la importància de la música a educació infantil. Així que és un molt bon recurs!

    ResponElimina
  9. Aquest recurs es genial per utilitzar-lo a l'escola bressol, quan jo feia pràctiques els hi encantava cantar cançons utilitzant les titelles!
    Só molt visuals i besteixen molt a la cançó! fa que l'activitat sigui més atractiva i interessant!

    YASMINA G

    ResponElimina
  10. Andrea Garcia: Aquest és molt bon recurs, ja que és molt pràctic i als infants els hi encanta! Ja que tenen al personatge de la canço a davant seu!! També trobo que els recursos presentats per les meves companyes han sigut molt adequats i molt treballats i amb el seu merescut resultat, molt xulos!!!

    ResponElimina
  11. Virginia Ferrer
    Als infants els hi agraden molt cantar cançons i més es queden amb la boca oberta si estan acompanyades amb suport visual, que això facilitarà l’aprenentatge de les cançons. A més, de què els infants poden utilitzar per ells mateixos aquests recursos i així cantar la cançó. Penso que és una eina molt útil per a treballar el llenguatge musical, a més estimula i afavoreix el desenvolupament cognitiu.
    Jo faria un racó amb aquestes titelles perquè els infants puguin gaudir quan vulguin.

    ResponElimina
  12. Amanda: es una proposta molt interessant, m'encanta la idea de barrejar titelles amb música!!

    ResponElimina
  13. Iris Alonso:
    Una proposta molt xula i interessant!
    És una bona idea el fet de fer aquestes cançons que per a ells ja són conegudes, perquè normalment, ja ens les ensenyen des de ben petitons.
    Les titelles són un recurs molt interessant perquè així ajuda a prendre's millor la cançó i per poder identificar quina és amb més facilitat.

    ResponElimina
  14. Marta Esteban

    Aquesta proposta d'activitat, em va agradar molt, ja que cada persona va dedicar un temps en pensar com presentar la seva cançó i quina seria la manera més atractiva per cridar l'atenció dels infants. Realment, com podem veure a les imatges van sortir recursos molt elaborats i bonics.
    Hem va semblar molt bé això de distribuir les cançons per temes, ja que així no repetíem cançons i havia una mica de tots els àmbits com hàbits, festes tradicionals, oficis, animals...
    Considero que les cançons estaven totes ambientades en l'etapa de 0-3 anys.
    Per finalitzar em va agradar molt el muntatge sencer del cançoner, ja que així puc tenir el meu propi cançoner amb una gran varietat de cançons i vaig poder aprendre algunes de noves que no havia sentit com per exemple el sabater.

    ResponElimina
  15. Patricia Prieto:

    Quan ens vau presentar les vostrs cançons vaig quedar bocabadada. Fins i tot jo em vaig quedar amb la boca oberta quan vaig veure els suports que feieu servir per acompanyar a la cançó.

    Crec que els infants estan molt agraits que cantem les cançons d'aquesta manera i a més, ajuda a disfrutar molt més de la cançó. Passar un bon moment amb l'infant és una part fonamental en la nostra feina iq ue millor manera que cantant amb ells.

    Molt maco!

    ResponElimina
  16. Laura Muniente

    Com ja he comentat a l'entrada anterior, considero que el cançoner es un molt bon recurs per utilitzar a l'aula amb els nostres infants, i sobretot treballar-ho a classe amb les companyes ens ha ajudat a enriquir la nostre varietat de cançons.

    Molt boniques les fotos, els materials i les cançons!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.