dimecres, 20 de maig del 2015

Recurs matemàtic per treballar amb l'ordinado


Conta els plàtans!


Després de fer una recerca per internet en busca d'algun joc o aplicació per treballar les mates amb els infants, vam trobar aquesta, que a diferència d'altres que hem pogut veure on el joc un cop t'has equivocat ja et dóna la solució, en aquest joc et permet tornar-ho a intentar un altre cop fins que troba la solució, per tant trobem que esta ben pensat, ja que fa raonar a l'infant fins que troba la resposta correcta, a més visualment ens sembla atractiu per l'infant.


L'activitat consisteix a ajudar al mico, a contar els plàtans 

que s'ha menjat el mico. Un cop comença a menjar-se els 

plàtans podem veure com va llençant a terra les cascares i 

desprès pregunta quants plàtans ha menjat.

Llavors el mico dóna tres opcions possibles i l'infant ha d'escollir el nombre de plàtans correcte que s'ha menjat, en cas que s'equivoquin el mico els hi torna a preguntar. 

D'aquesta manera l'infant ha d'identificar i reconèixer la quantitat de plàtans que hi ha a terra i relacionar-ho amb el número que apareix a l'esquerra.

L'educador en aquesta activitat és acompanyar a l'infant mentre utilitza l'ordinador i motivar-li a què aprengui d'una manera divertida i diferent de la que esta acostumat. 

L'activitat és adient per infants que tinguin edats entre 3 i 4 anys.


http://www.storyplace.org/sp/preschool/activities/monkey.asp



Arnau i Aida Martínez





17 comentaris:

  1. Judit March:
    És interessant aquesta activitat ja que com s'ha dit dóna a pensar molt a l'infant. És important que no li doni la solució al moment ja que es pot quedar sense entendre el perquè. També veig que és una bona manera d'aprendre ja que és un mico i tot són dibuixos animats, per tant, és una motivació per l'infant.

    ResponElimina
  2. Iris Alonso:
    Una proposta realment interessant!
    M'ha agradat molt el fet que el mico doni l'opció a l'infant quan s'equivoca i així poder corregir la resposta i no que el joc te la doni directament.
    D'aquesta manera, els infants se senten motivats a tornar a probar una altra vegada fins que acerti la resposta.
    Els infants aprendran a l'hora de gaudir d'una bona estona i molt divertida.
    Trobo que es pot fer en grup i així poder ajudar-se entre ells per endivinar les respostes més ràpidament.

    ResponElimina
  3. Hola Dofins!
    Dons l’activitat en si està bé, sobretot perquè deixa que l’infant pensi quina és la solució en comptes que dir-li i ja està. D’aquesta manera afavoreix l’aprenentatge significatiu.
    Al principi de llegir aquesta entrada, he tingut la sensació de que l’activitat potser era una mica pobre perquè pensava que només hi havia la opció de comptar els plàtans que es menja el mico, però després, al ficar-me al link, he vist que al principi el mico et demana que l’ajudis a escollir alguna cosa per menjar, on et dona diverses opcions (cogombre, plàtan o pastanaga). D’aquesta manera, els infants també poden treballar la identificació d’elements i l’associació.
    Tot i que jo, si fos la creadora del joc, hagués posat més animals i aliments per a donar als infants més varietat.

    Patricia Estarellas Pérez

    ResponElimina
  4. Davinia: Que chula!!!! m'agrada molt el dibuix del mico i els seus plàtans! jijij Crec que és una activitat interesant per començar a sumar els plàtans que han caigut al terra i que dona diferents opcions per fer més fàcil l'activitat.

    ResponElimina
  5. Cristina Moya:
    És un bon recurs per treballar les matemàtiques. Penso que el punt fort ja l' heu nombrat vosaltres, que és que no dóna la resposta correcte si has fallat. A vegades ens acostumem a facilitar les coses, quan no fa falta perquè els infants són capaços i està molt bé que pensin i raonin ells mateixos.

    ResponElimina
  6. Patricia Chaure: com bé heu dit és molt interessant el fet que es pugui tornar a clickar una resposta i no te la doni directament com passa amb molts jocs. Hem de donar temps als infants per a poder trovar la resposta i per a que puguin pensar què han fet malament i què pensin i reflexionin sobre l'activitat. Un recurs molt encertat!

    ResponElimina
  7. Adriana Tarrida: Hola noies!
    Doncs he trobat molt interessant aquesta activitat, i més ara en que la tecnologia està molt a prop dels infants. Penso, com la majoria de les que han comentat, que està molt bé que en comptes de donarte la solució, et permeti fer proves fins a aconsegui-ho, així també motivem a l'infant per a buscar la solució correcta, donar-li més temps per a pensar-ho i crear aquest ambient facilitant la seva concentració. A més, els elements que hi apareixen sont molt fàcils de reconèixer ja que segur que ja han treballat els animals per una banda i els plàtans són una fruita que menjen de manera setmanal o sigui que aixó facilita el seu aprenentatge ja que com hem comentat moltes vegades, aprenem per experiència!
    Us felicito!

    ResponElimina
  8. Alba Martín:Aquesta proposta m'agrada molt,ja que l'infant pot començar a fer raonaments lògics i desenvolupar-se matemàticament. També té l'oportunitat de pensar i en el cas de que s'equivoquès pot tornar a començar.

    ResponElimina
  9. M'agrada la metodologia que utilitza aquest joc ja que encara que et digui que el recompte no es correcte, deixa que el infant tornia contar per a que pensi per si sol quina es la resposta correcta sense que el mico els hi dongui la solució directa.
    D'aquesta manera l'infant pot raonar i rectificar per si sol.

    YASMINA G

    ResponElimina
  10. Andrea Garcia: Trobo que és un recurs molt adequat per aquesta edat i que és molt engrescador per els infants! És molt visual i fàcil de jugar. Fomenta l'aprenentatge dels números i les quantitats. El que m'agraden d'aquest jocs, és que els infants juguen i a la vegada aprenen!!!

    ResponElimina
  11. Virginia Ferrer
    És un bon recurs matemàtic, perquè dóna l’oportunitat a l’infant d’esbrinar quina és la solució correcta sense que el propi joc ho digui, és a dir, pot cometre els errors que calgui fins a trobar la resposta adequada. A més es treballa diferents conceptes del llenguatge matemàtic, com identificar i reconèixer, el concepte de quantitat...
    Es pot fer tant individualment com en grup, tant el petit com el gran, tots són adients, ja que per exemple en grup es treballa en equip, els infants arriben a un acord mútuament.

    ResponElimina
  12. Sheila: visualment és un recurs molt maco. A més pot ser un treball col·lectiu amb l'acompanyament de l'educadora.
    El que més m'agrada és que no doni la resposta, ja que com s'ha anat dient, això provoca que l'infant així de raonar i sigui ell qui arribi a la conclusió ,a més, de ser conscient de l'error i rectificar-ho.
    Per introduir als infants en els nombres penso que és un molt bon recurs.

    ResponElimina
  13. Amanda: em sembla molt bon recurs a l'hora de treballar les matemàtiques i les noves tecnologies amb els infants. És molt adeqüat ja que te molt dibuixos i colors per a cridar l'atenció dels infants.

    ResponElimina
  14. Marta Esteban

    Aquest recurs matemàtic em sembla molt interessant ja que primerament, és atractiu i considero que deu cridar l'atenció dels infants, ja que te uns colors molt cridaners.
    Tot seguit, vull dir que aquest recurs et facilita treballar diferents conceptes matemàtics com són les operacions matemàtiques, l’ identificació, els nombres, la quantitat si ha menjat molt o poc... entre d'altres.
    També dir que em sembla molt bè que doni l'oportunitat am l'infant de tornar a pensar i raonar fins que trobes la resposta correcte.
    Per finalitzar dir que considero que l'edat que han establit els meus companys és adient i el rol de l'educadora que han posat és molt adequat.

    ResponElimina
  15. Arnau:
    Tens raó Patricia Estarella, l'autor del joc hauria d'haver-se esforçat una mica més afegint més animalets i faria que el joc fos encara més ric.
    Tot i així ens va agradar força pels dibuixos com heu comentat i perquè anima a l'infant a que torni a contar millor fins que ho aconsegueix.

    ResponElimina
  16. Patricia Prieto:

    Jo no era molt partidaria de les matemàtiques fins que vaog descobrir que podien arribar a ser divertides.
    El vostre recurs és un exemple d'això. Em sembla molt divertit i una bona manera d'aprendre jugant, que és un aspecte molt important!
    També m'agrada que doni la solució que ens equivoquem perquè és una manera d'adonar-te d'allò que t'has equivocat i poder rectificar la pròxima vegada.

    És un bon moment per fomentar el vincle entre infant i educador/a perquè podran disfrutar d'aquest recurs junts!

    ResponElimina
  17. Laura Muniente

    Aquest recurs em sembla molt divertit i una maera molt original, com és jugant, de aprendre les matemàtiques. M'agrada molt la temàtica d'ajudar al mico a comptar i que doni l'opció a l'error i a la rectificació.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.