divendres, 12 de desembre del 2014

Arri, arri, Tatanet!
Tatanet: cavall de plàstic amagat dins d' una caixa que inspira la situació de la cançó "Arri, arri, tatanet" en una ciutat, que podria ser Sant Benet.


Què podem fer amb el recurs?

El primer cop que presentem la cançó ho farem amb el cavall Tatanet. Ensenyarem i practicarem la lletra en diferents dies i amb això explicarem la història de la mateixa.
Un cop apresa la lletra i dominada la cançó, canviarem el recurs i la utilitzarem com a moixaina o joc de falda, prestant atenció individualitzada a cada infant en el moment de la seva interpretació i, també, de manera grupal.


Normes de seguretat:

Per evitar la ingesta del cavall en infants de 0-2 anys, buscarem un cavall d' una mida adequada que no permeti la possibilitat d' engollir l' objecte. 
El material del cavall serà plàstic o fusta, o qualsevol material que no suposi un risc o perill tòxic.








                       El Gall i la Gallina



Gall i gallina: dues figuretes que representen un gall i una gallina, protagonistas de la cançó que es proposa.


Què podem fer amb el recurs?

Utilitzarem el factor sorpresa de la caixa. Dins d’ aquesta hi trovarem les dues figuretes, un gall i una gallina.
Proposarem la cançó del “Gall i la Gallina” i la interpretarem amb els dos personatges, movent a cadascú en el moment del diàleg en què parla.


Normes de seguretat:


Per evitar la ingesta de les figuretes en infants de 0-2 anys, buscarem un gall i una gallina d' una mida adequada que no permeti la possibilitat d' engollir l' objecte. 

El material de les figuretes serà de cerámica, tela o qualsevol material que no suposi un risc o perill tòxic.



                                        Aquest és el pare

Guant caracteritzat: Cada dit del guant representa un personatge de la cançó “Aquest és el pare”.


Què podem fer amb el recurs?

Ens posem el guant i mentre cantem la cançó movem el dit que està parlant en aquell moment.
Treballem la familia i les parts del cos (els nens també poden imitar-nos movent cada dit).

Normes de seguretat:

Els objectes i complements que caracteritzen i decoren el guant, han d’estar ben fixats per tal de no suposar un risc a la ingesta.Si hi ha pintures o altres elements han de ser no tòxics.



NOM: Marina Villanueva i Yasmina Garcia

18 comentaris:

  1. Hola Dofins!
    Aquest tipus de cançoner és molt atractiu i estimulador per als infants, ja que els hi agrada molt els objectes que inspiren a una cançó. La idea de les caixes és molt bona per crear una situació d’intriga i cridar l’atenció complerta dels infants per veure que trauràs. També és bo mantenir-los el misteri i l’emoció per un moment i que ells siguin capaços d’esperar, encara que estiguin ansiosos.

    Patricia Estarellas Pérez

    ResponElimina
  2. Judit March: Aquest recurs em sembla interessant, ja que a més d'aprendre algunes cançons veuen els protagonistes i els poden tocar i interactuar amb ells. Estic d'acord en que s'ha de vigilar de quin material està fet l'objecte per a què no hi hagin riscos. És important mostrar-lis els protagonistes de les cançons i així poden saber quin aspecte tenen, si no els hi mostrem potser hi ha algun infant que no sap com són els protagonistes.

    ResponElimina
  3. Holaaa noiees! quin recurs més maco m'agraden molt les tres cançons i les fotus son molt divertides sobretot la guant caracteritzat es molt graciós, crec que es una elecció acertada els tres recursos i que m'he donat idees per fer noves activitat ja que jo mai havia treballat el Arri, Arri Tatanet, només l'havia fet cantant i vosaltres heu introduit el cavall per poder cantar-la i perquè als infants els hi cridi més l'atenció, serà un recurs que m'emportaré ala meva pràctica professional. Gràcies noies, Judith Ortiz.

    ResponElimina
  4. M'ha semblat interessant, el recurs per als infants, perquè en alguns dels casos, que ens heu explicat, doncs monstreu la gallina que surt de la caixa, i és una manera, de què els infants estiguin més atents i a la vegada, nerviosos perquè no saben que sortirà. Aquesta proposta, no li feta mai, i m'ha cridat l'atenció, per realitzar-la un dia a l'escola bressol.

    Aida Martínez

    ResponElimina
  5. Adriana Tarrida:
    Holaa!! Doncs a mí m'ha emblat una idea molt xula ja que és semblant ala capsa de les cançons, on a través d'elements visuals amagats en capsetes, introduim diverses cançons. Enra en joc l'element sorpresa i ajuda als infants a recordar les cançons a través dels elements visuals que trobem dins la capsa. Em sembla una idea molt guay!

    ResponElimina
  6. Hola Dofins!!!
    Aquest cançoner és molt visual cosa que afavoreix la memorització de les cançons i els nfants relacionen la figura, o bé el guant, amb la cançó corresponent. EM recorda ala capsa de les cançons que tenen a la Fassina, l'escola bressol on vaig a fer pràctiques , que cada cop que truen un animal ells ja saben la cançó que és!!!
    Sara Casas

    ResponElimina
  7. Davinia: Aquest tipus de cançoner tant visual m'agrada molt! És molt atractiu i divertit! Ala meva escola bressol tenen la capsa de les cançons i això provoquen molta atenció i intriga als infants, els hi encanta veure els objectes que hi ha dins de cada capseta i saber quina es la següent cançó que cantarem!!!

    ResponElimina
  8. Hola dofins!!! Aquest recurs es molt util ja que els infants li agradan molt, afavoreix la memorització de les cançons i aprenen el llenguatge oral. Les cançons per una educadora es un bon recurs que no falla i dona bon resultat.

    Jessica Sánchez

    ResponElimina
  9. Patricia Chaure: crec que aquest recurs és encertat i útil ja que són tres cançons que els infants els encanta, inclús quan són nadons o caminants que encara no parlen al escoltar-les sel's posa un somriure i es nota com gaudeixen.

    ResponElimina
  10. Cristina Moya: Recurs interessant per treballar la música. M' agrada molt el guant! És creatiu i original

    ResponElimina
  11. Alba Moreno: Hola! aquest recurs penso que es innovador ja que normalment s'acostuma a fer amb la mà o veu directament i d'aquesta forma com ja he comentat en el cançoner captem l'atenció de l'infant i els resulta més fàcil interpretar els personatges o cançons i així l'infant participa activament.

    ResponElimina
  12. Alba Martín: Penso que aquest recurs és molt útil per a infants d'aquesta edat ja que crida la seva atenció amb el material.
    A la escola bressol s'utilitza molt aquest recurs ja que comencen a identificar i reconèixer els objectes relacionats amb la cançó. També és una manera demotivar a l'infant a participar i relacionar-se amb els companys i educadora.

    ResponElimina
  13. Andrea Garcia: Crec que és un recurs molt xulo, ja que és que crida molt l'atenció i a més la dels infants. Penso que és útil per treballar la música, i el guant el pots realitzar tu mateix i personalitzar tu mateix! Es molt original!

    ResponElimina
  14. Sheila: A l'escola bressol molt cops cantem i acompanyem diferents moments amb canço, però només utilitzem el recurs de la nostra veu. És interessant per als infants i més motivador, que algun cop ens parem i esoltem una canço acompanyada d'un element o del seu recurs. Ja que el fa més atractiu, motivador i fa que els infants prestin més atenció i es creï un ambient més agradable.

    ResponElimina
  15. Arnau:

    Les cançons a l'EBM és el dia a dia, ja que en la majoria d'escoles comencen el dia amb el bon dia cantant una cançó, i d'altres fins i tot tenen una cançó per a cada rutina que fan com netejar-se les mans o parar taula. Per tant es important que també tinguem recursos com aquests per fer les cançons mes atractives i captar millor l'atenció del infant amb el misteri i la novetat que té un recurs al qual no estan acostumats.

    ResponElimina
  16. Amanda: Molt bon recurs! Els infants es sorprendran amb els elements i l'atractiu de les cançons. Pot ser molt motivador el fet de barrejar, veu amb més recursos.

    ResponElimina
  17. Iris Alonso:
    M'agrada!
    Molt bona idea tenir algun element físic per a que els infants tinguin una idea de quina cançó és.
    D'aquesta manera, fa més divertida la cançó i és més fàcil saber quina és.

    ResponElimina
  18. Patricia Prieto:

    El que més m'ha agradat d'un dels recursos és que per interpretar la cançó heu fet servir recolçaments que a mi magraden molt. Són molt importants per mantenir la intriga, la espera, la motivació, per cridar l'atenció...

    GRÀCIES!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.