divendres, 12 de desembre del 2014

ELS CANÇONERS!!!

ARIADNA PARERA I JESSICA SÁNCHEZ


IL·LUSTRACIÓ DE LES ACTIVITATS D’IMPLEMENTACIÓ A L’AULA


Nom de la proposta d’activitat: Cançoners.

Aquesta activitat consisteix en fer un cançoner amb el títol de la cançó, la imatge relacionada amb la cançó i la partitura.
Havíem de implementar com ensenyaríem a un grup d’infants la cançó escollida.




-Fer una selecció de fotografíes:

Aquesta cançó es diu L'escarbat bum bum i va adreçada a infants a partir d'1 any. 











Aquesta cançó es diu
Caga tió i va adreçada
a infants a partir de 2 anys.
Aquesta cançó es diu La Quaresma
i va adreçada a infants a partir de 2 anys.
Aquesta cançó es diu Sol solet
i va adreçada a infants a partir
de 2 anys.




21 comentaris:

  1. Hola Dofins!
    Els cançoners són una molt bona manera de treballar les cançons amb els infants ja que hi ha una gran varietat de temes i tipus de cançoners i es poden adreçar a una franja d’edat amplia. Totes les cançons han de tenir un dibuix o algun objecte que es relacioni per així facilitar l’aprenentatge dels nens i nenes. És una proposta divertida i que als infants els crida molt l’atenció i els hi agrada molt, sobretot si són de titelles o amb objectes. Quan treus el dibuix o l’objecte, després d’haver presentat la cançó amb la qual es relaciona unes quantes vegades, ells ja saben quina cançó és. Això els proporciona seguretat i ells es senten a gust.

    Patricia Estarellas Pérez

    ResponElimina
  2. Judit March: Els cançoners són molt pràctics ja que posem el títol, la lletra, la partitura i un dibuix que pot ser molt orientatiu per als infants. La lletra serveix per a que els infants es familiaritzin amb les lletres i la partitura per a que es familiaritzin amb les notes i els pentagrames. Personalment, les cançons infantils m'agraden molt i tenir un cançoner és bastant pràctic i és una bona organització alhora d'ensenyar les cançons als infants.

    ResponElimina
  3. Holaa maquess!! doncs em sembla molt bé els cançoners per a la nostra pràctica educativa els infants gaudeixen de la música i nosaltres amb ells, els aporta molta informació per al seu desenvolupament integral i els ajuda a fomentar el seu vocabulari i a practicar el llenguatge oral i musical sobretot. Aquestes cançons em transporten a la meva infància i em sento segura i crec que els infants també, em va semblar una activitat molt enriquidora per a tota la classe i jo personalment vaig aprendre molt. Les fotus son molt maques (encara que no heu posat la meva) jajaja petonets noies muaak!! un treball excelent!! JUDITH ORTIZ.

    ResponElimina
  4. Sobre aquesta il·lustració, dir-vos, que és molt interessant per als infants, ja que a través de les cançons, aprenent moltíssimes coses, com per exemple, les estacions, les festes tradicionals, entre uns altres aspectes més, que ens heu mostrat en la vostra il·lustració, i treballar, amb els cançoners, als infants i els agrada molt i estan molt actius.

    La vostra companya, Aida Martínez

    ResponElimina
  5. Adriana Tarrida
    Hola dofinetes! Doncs jo particularment soc molt partidaria dels cançoners. Crec que es pot aprendre molt de les cançons i que, per pròpia experiència, he pogut observar com els infants son capaços d'aprendre's un munt de cançons fins hi tot abans d'aprendre a comunicar-se amb els altres. És molt interessant aprendre a respectar els silencis, descobrir els tons, els ritmes, les intensitats... M'agrada molt!

    ResponElimina
  6. Hola Dofins!!!
    Els cançoners són una eina indispensable per a treballar, ja que amb les cançons podem treballar qualsevol tipus de cosa,, com ara els nombres, els colors, etc.
    Les cançons mai poden faltar en una escola bressol, són una peça fonamental en l'aprenentatge dels infants , ja que és una manera divertida d'aprendre!!
    Sara Casas

    ResponElimina
  7. Davinia: Els cançoners són una bona eina per utilitzar a l'escola bressol, el cançoner de la meva aula d'infants estava fins i tot trencat de totes les vegades que es utilitzat per els infants. Crec que seria útil tenir una cançoner resistent per els infants a l'aula, ells quan veuen la foto de la cançó ja saben quina és o fins i tot venen amb el cançoner per començar a cantar! M'agrada molt aquest recurs i és molt divertit!

    ResponElimina
  8. Patricia Chaure: em va agradar molt l'activitat, però crec que com ens va tocar amb la Berta no la vam realizar com es devia i per tant no la vam poder gaudir encara més. Crec que tots i cadascun de nosaltres ho vàrem fer el millor posible i ens ho vam intentar currar al màxim. Em va encantar el cançoner de tota la clase junt acabat!

    ResponElimina
  9. Cristina Moya:
    Com he comentat en una altra entrada on també es treballava les cançons, personalment m' agraden molts els moments de música amb infants i a ells també.
    És interessant la idea de que també puguin veure la partitura amb les notes.

    ResponElimina
  10. Alba Moreno: Hola! em va semblar una activitat molt ùltil per a la nostre futura professió sobretot en el moment d'implementar-la amb els nostres companys on vam haver d'actuar com si fòssin infants i desprès la Núria ens ajudava a veure coses que no haviem pensat i així atreure més l'atenció dels infants. A més penso que acompanyar la cançó amb una titella o altre tipus de material que identifiqui la cançó em sembla molt bé ja que visualment els infants ho entendran.

    ResponElimina
  11. Alba Martín: Hola! Crec que treballar la música amb cançoners és un bon recurs per treballar en una escola bressol amb infants tant petits. També és una manera d'expressar els sentiments dels infants a través de la cançó i d'utilitzar la memòria.

    ResponElimina
  12. M'encanten els cançoners! son un bon recurs per a treballar amb els infants ja que a part de que poden veure la lletra, encara que no llegeixin, també apareix en el cançoner el dibuix del que tracta cada cançó i el pentagrama, per si l'educadora o inclús pares/mares volen tocar algun instrument acompanyant a l'infant a cantar la cançó!
    També penso que es una bona forma de treballar el llenguatge tant verbal com no verbal i el ritme!

    YASMINA G

    ResponElimina
  13. Andrea Garcia: M'agrada molt el el cançoner, ja que es un bon recurs per treballar les cançons i la música a l'aula, és comode i útil, ja que els infants a mitjant de curs ja es saben casi totes les cançons!!
    També es útil ja que al tenir la lletra, el pentagrama i el dibuix que la representa, la podem cantar, la podem tocar amb algun instrument i inclús cantar amb les notes correctes!

    ResponElimina
  14. Virginia Ferrer
    Són recursos molt útils per treballar l’educació musical, i a més les cançons, perquè l’infant pot veure diverses cançons segons la seva tipologia, és adequat per a totes les edats i a més es treballa la imatge de la cançó, la seva lletra i la seva partitura, tres opcions que els infants van aprenent a mesura que es van desenvolupant. I a part de tot això, si se li suma l’ús d’un altre recurs, com pot ser la titella, ja els infants es motiven més i sabran de quina cançó es tracta.

    ResponElimina
  15. Sheila: Aquesta activitat que vam realitzar a classe penso que va ser una bona pràctica per al nostre futur com educadores. Com a educadores és molt important conèixer una gran varietat de cançons i aixó va permetre escoltar de noves i tenir-les recollides. A més d'haver estat un treball fet entre tots que ens podem quedar per a quan ens sigui necessàri.

    ResponElimina
  16. Amanda: Va ser una activitat molt útil per a treballar la música a esucació infantil, els infants s'ho passen bé i aprenen. A banda es berrejen dos recursos com és la cançó i les titelles i això enriqueix l'activitat

    ResponElimina
  17. Arnau:

    El cançoner el considero un eina essencial pel nostre treball, i em de tindre un bon cançoner ple de cançons i de diferents tipologies, i em va agradar força tindre totes les cançons dels companys reunides en un dossier per nosaltres, ja que des de que vaig estar fent pràctiques em vaig a donar que es molt important saber moltes cançons i em va ajudar a aprendre unes quantes per cantar als infants.

    Durant el dia de la 'implementació m'ho vaig passar molt bé i a més vaig aprendre noves cançons.

    ResponElimina
  18. Iris Alonso:
    Trobo que tota escola bressol hauria de tenir un cançoner, és una bona forma d'aprendre i compartir cançons des de ben petits.
    Va ser una bona experiència poder fer el nostre propi cançoner acompanyat d'un recurs que fos de la cançó.
    Hem va agradar molt i va quedar realment maco!

    ResponElimina
  19. Patricia Prieto:

    Cantar és una molt bona manera d'aprendre i fer passar una bona estona a tots els infants!
    La cançó és molt fàcil i molt reconeguda així que és una manera d'aprendre molt divertida i que m'ha agradat molt!

    A més, heu fet servir un recolçament per cantar i interpretar la cançó que és molt bona idea.

    ResponElimina
  20. Marta Esteban

    Com bè he comentat en l'entrada del bloc de les dues Albes, aquest personalment recurs em va agradar molt, ja que vaig poder aprendre noves cançons que no sabia. També m’agrada’t perquè ara tinc el meu propi cançoner amb totes aquestes cançons que heu penjat al bloc.
    Altre positiva que trec d'aquesta implementació és que m'heu donat idees per representar i donar a conèixer als infants les diferents cançons .
    Per finalitzar dir que considero que el cançoner es una cosa essencial de l’escola bressol i és important que ens hagin ensenyat a fer i dissenyar un cançoner.

    ResponElimina
  21. Laura Muniente

    Hem va agradar molt aquesta activitat! Considero que treballar amb els infants les cançons els ajuda a enriquir totes les seves capacitats (sobretot visuals, auditives, orals). Treballar un cançoner a l'aula no només amb paper sinó amb capses on dintre hi trobem els personatges de les cançons ajuda als infants a relacionar el seu context.
    Per al que fa a l'activitat per a la formació de TEI penso que es molt acertada ja que un cançoner es un recurs indispensable que una educadora ha de tenir.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.