INSTRUMENTOS
MUSICALES
NOM DE L’ ACTIVITAT:
Instrumentos musicales
DESCRIPCIÓ DE L’ ACTIVITAT:
L’ activitat consisteix en una pantalla on surten els diferents tipus d’ instruments: de corda, de percussió, de vent-fusta i vent-metal. Hi ha una veu d’ un infant que guia les accions que s’ han de fer, i a més pronuncia el nom de l’ instrument.
Primer l’ infant ha d’ escollir quin tipus d’ instrument vol treballar i a continuació li surten uns quants instruments de la categoria, amb l’ objectiu d’ arrastrar l’ instrument fins a la seva ombra. Si has encertat, es pot escoltar el so que fa l’ instrument.
L’ educador/a o persona adulta que acompanyi a l’ infant pot tenir el paper d’ acompanyar l’ estona de joc i motivar a aprendre.
És una activitat adequada per a infants de 5-6 anys ja que tenen més nocions
sobre els diferents instruments.
Objectius de l’ activitat
-Escollir
un tipus de família d’ instruments.
-Fomentar l' educació musical
-Fomentar l' educació musical
-Relacionar
els instruments amb les ombres corresponents.
-Escoltar
noms d’ instruments.
-Veure
instruments i escoltar el respectiu so.
Enllaç a l’
activitat:
Escrit per:
Cristina Moya i Davinia Tarriño
Cristina Moya i Davinia Tarriño
Anabel Correa. Em sembla un bon recurs, ja que inicia a l'infànt a la descoberta i l'experiència dels instruments musicals. A més, invita al descubriment d'entorn a la informàtica.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaAquest recurs em sembla molt interessant, per a infants de 5 a 6 anys, per què ja dominen una mica més les noves tecnologies i no els i serà difícil. Com us he dit, em sembla interessant, per què poden treballar els diferents tipus d'instruments, i dels que més els hi cridi més l'atenció, poden escollir-lo, i és una manera de treballar diferent i divertida acompanyada de la seva educadora/or o de la família.
ResponEliminaAida Martínez
Hola Dofins!
ResponEliminaEstic d’acord amb l’Anabel i l’Aida, penso que és una bona manera d’introduir els instruments i de fomentar l’educació musical. Una manera diferent d’aprendre els instruments i de saber quins tipus d’instruments hi existeixen. El que em sembla molt bona idea és que puguin escoltar els instruments per així relacionar-lo amb el so i així facilitar l’aprenentatge. També seria bona idea tenir alguns dels instruments en persona per a que així puguin interactuar amb ells i sigui més divertit i dinàmic.
Patricia Estarellas Pérez
Judit March: Aquest joc em sembla interessant, ja que l'infant pot aprendre des de petit tota classe d'instruments, de percussió, corda, vent-fusta i vent-metall. No només pot saber a quina família pertany sinó que també pot saber el nom i el so de cada instrument. L'acompanyant pot ajudar-li sempre i quan l'infant necessiti ajuda.
ResponEliminaHolaaa!! penso que es una activitat molt maca per als infants ja que els ajuda a reconeixer tots els instruments i els familiaritza amb ells, una manera fàcil i divertida d'introduir-los al món de la música ja que a les aules no es poden apropar fisicament alguns instruments, encara que si que els poden escoltar, però amb recursos com aquest poden observar i relacionar trobo que es molt lúdic i que ajuda a introduir els diferents instruments facilment.
ResponEliminaBon treball noies. JUDITH ORTIZ MARTIN.
Adriana Tarrida:
ResponEliminaHola! És una activitat molt guay ja que no només poden aprendre els sons dels diferents instruments sinò que a més poden relacionarlos amb el seu aspecte físic. Ja desde ben petits està molt bé introduirlos en el món de la música i dels seus instruments i crce que fer-ho desde les TIC és una ajuda complementària per a integrar-los en aquest món.
Hola Dofins!!
ResponEliminaAquesta proposta és molt interesant ja que estimula l'audició dels diferents intruments, ja que no totts els pdoem tenir al'abast é suna bona eina per treballar-los.
De la mateixa manera que podem distinguir entre les diferents famílies d'instruments, de corda de vent, etc..
És un bon joc virtual per treballar la música.
Sara Casas
EliminaSara Casas
EliminaIris Alonso:
EliminaHola!!
És un bon recurs a l'hora de treballar la classe d'instruments que existeixen!trobo que els infants s'ho passaran genial!
Encara que existeixi per a l'ordinador, la tablet, els mòvils, etc..es podria fer en joc de mà.
Hola, es un excel·lent recurs per que treballin els diferents instruments musicals, com es diuen els instruments i saber com sona cada instrument. Encara que a mi m'agrada més que els toquin ells mateixos i manipulin, pero esta molt bé aquest recurs per introduir el començament.
ResponEliminaJessica Sánchez
Patricia Chaure: crec que és una activitat molt interesant, però alhora penso que també es podría destinar a infants més petits ja que també són capaços de portar la imatge cap a la ombra encara que no coneixin l'instrument, i d'aquesta manera també poden començar a conèixer el soroll que fa cadascun.
ResponEliminaAlba Moreno: Hola! penso que es una activitat adequada per infants de 5 a 6 anys ja que són capaços de identificar els diferents instruments i aquesta activitat la realitzaria un cop hagin experimentat personalment amb els instruments veient les seves qualitats( forma, color, vent, corda...) i així els resultarà més fàcil identificar-los.
ResponEliminaAlba Martin: Penso que aquesta activitat és molt recomenable per als infants d'aquesta edat i així desenvolupar la seva capacitat auditiva tant visual. A més, els infants poden identificar i reconèixer els diferents instruments i sons.
ResponEliminaEs un bon recurs per a infants de 5-6 anys ja que, en aquestes edats ja dominen més les tecnologies i d'aquesta manera poden aprendre els sons dels diferents instruments, encara que em sembla més divertit si els instruments son relas i es poden manipular.
ResponEliminaYASMINA G
Andrea Garcia: Trobo que és un bon recurs i molt interesant per a treballar amb infants una mica més grans dels que estem nosaltres acostumats a treballar, i és adequat per a nens de 5-6 anys. És molt interessant, ja que amb aquesta activitat treballem ja que es fomenta l' educació musical. També es relacionem els instruments amb les seves ombres corresponents, aprenen els noms dels instruments, veiem instruments i escoltem el seu respectiu so.
ResponEliminaVirginia Ferrer
ResponEliminaÉs un recurs idoni per treballar els instruments musicals i conèixer el seu so. És atractiu i original per treballar-ho, ja que normalment els infants ho aprenen mitjançant l’escola de l’instrument i una fotografia, i prou, i en canvi, aquí tens l’oportunitat de relacionar-ho amb la imatge correcta, d’escoltar... és més dinàmica.
Sheila: considero que és un bon recurs per treballar les famílies dels instruments, la identificació d'aquests i relacionar-los amb el seu so. Penso que per fer sols si que és una activitat per a més grans, però penso que es podrien fer variants per tal d'adaptar-les a infants més petits, com posar la guitarra i escoltar el seu so, etc.
ResponEliminaAmanda: em sembla una molt bona oportunitat de treballar la musicalitat a la infància. Una eina molt útil per reconèixer els instruments!
ResponEliminaArnau:
ResponEliminaEs una bona forma de començar a apropar a l'infant en l'educació musical, ja que a partir d'aqui podran començar a veure les diferents formes d'agrupar els instruments musicals segons la tipologia, i a més aprendrà nous instruments que segurament no coneixia i començar a poder discriminar els instruments pel seu so un cop conegui tots els instruments
Patricia Prieto:
ResponEliminaÉs un recurs molt bo per treballa els diferents intruments, a més, de saber discrimar els sons dels intruments.
També és molt fàcil de fer anar i fomentarem la psicomotricitat fina pel fet d'haver d'arrossegar el dit fins el punt que vulguin.
M'agrada!
Marta Esteban
ResponEliminaConsidero que es una bona activitat per començar a introduir als infants als diferents tipus d'instruments de corda, de percussió, de vent-fusta i de vent-metall. També, a través de començar a introduir-los en les diferents categories, quan seleccionen una de les 4 categories els hi ensenyen tots els tipus d’instruments com per exemple de corda, el violí, l'arpa...
Crec que és adient per l'edat pel fet de relacionar l'instrument amb l’ombra, ja que com acabo de dir prèviament, els tipus d'instruments no els han donat i es una manera de introduir-los. També hi ha algunes siluetes i instruments que és semblen i no se si serien fàcil de diferenciar, per tant seria qüestió de provar-ho.
Per finalitzar crec que és adient per poder discriminar els diferents instruments, ja que quan encertes lel programa realitza el so que fa l'instrument.
Laura Muniente
ResponEliminaEs un molt bon recurs per treballar les TIC i l'expressió musical ja que en aquestes superficies ens permet escoltar els sons. Aquesta activitat permet a l'infant treballar l'expressió oral al identificar els instruments i el llenguatge visual a l'hora de relacionar l'instrument amb la seva forma física.
L'activitat es molt adient per treballar la discriminació d'instruments, si els infants han treballat els instruments i aquesta discriminació prèviament en projectes d'aula o experimentant a l'escola bressol, penso que es podría iniciar al 4 o 5 anys.