FEM FOTOS A L'IMPLEMENTACIÓ
D'OMBRES XINESES
El teatre d'ombres és una tècnica utilitzada dins del llenguatge gestual. Aquesta tècnica consisteix en la manipulació de siluetes subjectades o manipulades amb un pal o també amb el propi cos. Normalment la silueta sol ser negra i es poden afegir petits elements de colors per tal de fer més atractiva la presentació.
D'OMBRES XINESES
El teatre d'ombres és una tècnica utilitzada dins del llenguatge gestual. Aquesta tècnica consisteix en la manipulació de siluetes subjectades o manipulades amb un pal o també amb el propi cos. Normalment la silueta sol ser negra i es poden afegir petits elements de colors per tal de fer més atractiva la presentació.
Per tal de portar a terme la representació les titelles o siluetes son projectades a un llençol o pantalla de color blanc i un focus que les il·lumina des de el darrere, per tal de que quedi reflectit els personatges i l'escenari.
Aquesta tècnica afavoreix l'orientació espacial, la coordinació mototra en general, l'expressió corporal i també l'atenció de qui rep o visualitza la representació.
El grup esta format per 5 components i conjuntament amb els altres grups que explicaven altres contes infantils amb altres tècniques. Tot el grup classe va escollir de fer una representació d'un conte dels germans Grimm. El grup del teatre d'ombres va seleccionar la caputxeta vermella.
Per elaborar els recursos els van deixar 4 sessions:
La primera sessió la van destinar en escollir el conte i elaborar la fitxa d'ànalisis del recurs. Com van acabar aviat és van posar a seleccionar quins personatges volien fer i van buscar models per fer les titelles.
A la segona sessió, la van destinar a realitzar totes les titelles d'ombres xineses i el decorat que hi havia d'haver en cada escena, tot això ho van fer amb cartolines de color negra. Després, alguns decorats i personatges els hi van posar paper de cel·lofana per tal de que tinguessin color, per exemple a la caputxeta li van fer la capa vermella, el núvol era blau...
Els personatges eren:
De decorat van dissenyar:
- 2 arbres
- 2 núvols
- 1 sol
- El cistell
- Un ram de flors
- La casa
- Plantes del bosc
Per tal d'enllaçar els tres contes, el grup classe va pensar com ho podia fer, aleshores, van pensar en dissenyar cada grup un ocell amb la seva tècnica i que aquest anés pels diferents boscos mirant les diferents histories, ja que els tres contes tenen bosc. Entre historia i historia aquest aniria interactuant amb els infants.
La tercera sessió, van retallar els personatges ja que els van plastificar i van ficar els pals perquè s'aguantessin rígides. També van dissenyar-se el guió, ho van imprimir i van assajar.
L'última sessió, van acabar de retocar coses de la fitxa i després van estar assajant les transicions entre els diferents contes i van assajar la representació del pròpi conte.
La posada en escena va sortir bastant bé, ja que els personatges es veien i es destingien amb claredat. És notava les hores d'assaig, ja que tenien clar quan entrava i sortia cada personatge i en quin moment li tocava parlar a cada personatge. També han utilitzat un to de veu adequat i paraules senzilles perquè les entenguessin els infants. Respecte l'ocell, va interactuar molt amb els infants, ja que els feia participar i els explicava coses mentre és feia el canvi d'escenari. En definitiva, la posada en escena va sortir bastant bé i als infants els hi va agradar molt.
Per finalitzar os hem fet un petit montatge fotografic perquè pogeu veure les diferents fotos que vam realitzar a l'implementació d'ombres i podeu apreciar diferents escenes.
Marta Esteban i Sheila Pardo
Judit March:
ResponEliminaAquest recurs és molt divertit. Des de dins no veus com es veu a l'altre banda del llençol. Mitjançant fotos si que es veu però no en directe. Quan ho he vist amb les fotos després d'acabar el conte, m'ha encantat i no pensava que havia quedat tant bé. Els nens penso que s'ho han passat d'allò més bé i m'ha agradat participar en aquest recurs tant divertit.
Iris Alonso:
ResponEliminaUn recurs molt original! És una bona forma de gaudir d'una bona estona veient l'obra de teatre.
Ha quedat genial i als infants els ha encantat.
Trobo que és dificil fer-ho bé per tal que no es vegin les ombres dels caps de darrere el llençol però realment ha sortit genial!
(3er intent)
ResponEliminaArnau:
Ho heu fet molt bé tot i que no era una tasca fàcil, també m'agradaria destacar que el factor sorpresa amb el canvi d'escenari que no esperaven els infants, i molt menys que a més ho féssiu amb ombres, crec que ha sigut una molt bona idea
També felicitar tots tres grups, ja que la forma de relacionar els tres contes ha estat molt "guay" i ha servit també per que la transició entre els diferents escenaris és fes d'un manera molt àgil i fent-lo amb molta naturalitat.
Segon intent
ResponEliminaPatricia Chaure: primer de tot dir que és una gran publicació. Jo he estat una de les protagonistas d'aquesta implementació i per tant no puc estar més contenta i orguyosa del treball realitzat i sobretot del resultat. Hem sapigut treballar en equip i tot esforç té la seva recompensa. Sou molt grans noies. Respecte la implementació com bé diu l'Arnau ha estat gratificant veure la sorpresa que s'han dut els infants en veure el canvi d'escenari. Un gran treball en equip. Enhorabona i també a la resta de grups!
Patricia Prieto:
ResponEliminaFa poc que he descobert aquest recurs i aquesta manera de treballar i crec que és una de les meves preferides!
Ésmolt important anar modificant la manera com expliquem els contes i aquesta manera és molt vistosa i amb total seguretat agradarà molt al infants.
Jo vaig disfrutar molt implementant i crec que els infants també van gaudir molt! A més, treballar en equip és una competència molt important en la nostra professió i el qual és necessita per realitzar aquesta activitat.
Un recurs maquíssim!
Laura Muniente
ResponEliminaEs mol maco aquets decorats!! Considero que la xerrada del grup d'ombres us va servir molt a l'hora de donar-vos idees. Jo vaig implementar també ombres i ara al veure les fotos m'enadono que heu utilitzat uns altres recursos que an tingut molt bon resultat.
M'agradaría que ho haguesiu pogut fer per a tota la classe!
Felicitats noies!